10 pytań do DJ-a, które warto zadać

Organizujecie ślub i wesele - wiadomo, nie robi się tego regularnie. Dla większości z Was to coś zupełnie nowego. Stąd też mnóstwo pytań, które się pojawiają. I to zupełnie naturalne! 

 

Dlatego postanowiłem zebrać w dzisiejszym tekście pytania, które często się pojawiają oraz te, które sam polecam Wam zadawać potencjalnym DJ-om. Dlaczego? Aby nie było żadnych niedomówień, aby decyzja była ułatwiona. 

 

  1. Zaliczka, zadatek, umowa - jak wygląda to wszystko z jego strony? 

 

To ważne! Po pierwsze: umowa. Musi być szczegółowa, konkretna, podpisana przez obie strony. Po drugie: zaliczka czy zadatek? I tutaj pamiętamy o różnicach pomiędzy nimi! 

 

  1. Czas imprezy - czy można ją przedłużyć? Jakie są koszty? 

 

Kolejna istotna kwestia! W umowie zawieramy planowaną godzinę zakończenia imprezy, która nas obowiązuje. Dodatkowo, jeśli DJ dopuszcza taką możliwość - wpisujemy warunki przedłużenia imprezy, przede wszystkim koszt za każdą kolejną godzinę oraz limit takich przedłużeń. 

 

  1. Ile czasu potrzebuje na montaż? Ile na demontaż? 

 

Każdy obiekt weselny ma swoje zasady, jeśli chodzi o przygotowanie imprez. Dlatego tak istotne są wcześniejsze ustalenia! Wy musicie dowiedzieć się, o której godzinie można wejść na salę weselną a DJ musi się określić, ile potrzebuje czasu na przygotowania, i analogicznie: ile na demontaż? 

 

  1. Jak wygląda stanowisko pracy? Czy DJ rozstawia reklamy, banery? Jakiego rodzaj światła używa? 

 

O banerach, reklamach, ulotkach - jeszcze niejednokrotnie będę wspominać. Dzisiaj krótko: ważne, żebyście mieli wcześniej pewność co do estetyki stanowiska pracy DJ-a. A światła? To bardzo ważny element, jeśli chcecie mieć doskonały reportaż ślubny. Nic tak nie psuje efekty i nie komplikuje pracy fotografom - jak kolorowe kiepskie światła, nieodpowiednie ustawienie, temperatura, ilość. Tutaj jest miejsce tylko na pełen profesjonalizm, nie ma mowy o półśrodkach! 

 

  1. Ile osób pracuje na miejscu? 

 

Pytanie z pozoru banalne. W rzeczywistości jednak bardzo istotne! Warto dowiedzieć się, czy DJ-a ktoś wspiera w jego pracy a jeśli tak - czy będzie obecny na imprezie, czy trzeba zapewnić jemu również “talerzyk”?  

 

  1. Jak wygląda prowadzenie imprezy? Czy powstaje jakiś scenariusz? 

 

O scenariuszu już pisałem i mówiłem wielokrotnie. Pamiętajcie, aby o to zapytać! Kiedy scenariusz jest przygotowywany? Do kiedy można coś w nim jeszcze zmienić? Jak dokładnie się go trzyma przy prowadzeniu imprezy? Czy jest uważny na to, co się dzieje i umie dostosować się do zaistniałych okoliczności? 

 

  1. Ile zabaw przewiduje DJ? Czy ma swoje sprawdzone? Czy można zaproponować inne? 



I teraz najważniejsze na początek: nie każda Para Młoda lubi zabawy, nie każda ekipa gości również. I na odwrót! Nie każde towarzystwo zadowoli się dwoma czy trzema, niektórym trzeba więcej! Dlatego temat weselnych zabaw warto omówić z DJ-em dużo wcześniej. 

 

  1. Czy DJ przyjmuje dedykacje od gości? Czy goście mogą życzyć sobie konkretne utwory? Jak DJ na to reaguje? 

 

Dedykacje to kolejny drażliwy temat! Jedni lubią, inni nie. Jedni są w stanie zaakceptować ich wygłaszanie, inni nie wyrażają na to zgody wręcz kategorycznie. Ustalcie, zapytajcie! Jeśli sobie nie życzycie - DJ musi o tym wiedzieć i respektować tą zasadę. 

 

  1. Czy DJ pije alkohol podczas imprezy? 

 

Tutaj jest tylko jedna prawidłowa odpowiedź: absolutnie nie. Żaden usługodawca nie powinien pić alkoholu w czasie swojej pracy. W końcu… jest w pracy! 

 

  1. Kiedy następuje końcowe rozliczenie? 

 

Prosta sprawa. Ustalamy, kiedy i w jaki sposób. Obie strony są poinformowane i przygotowane. Miejcie to “na papierze”. I się tego trzymajcie! 

 

Pozdrawiam!