10 pytań do DJ-a, które warto zadać
Organizujecie ślub i wesele - wiadomo, nie robi się tego regularnie. Dla większości z Was to coś zupełnie nowego. Stąd też mnóstwo pytań, które się pojawiają. I to zupełnie naturalne!
Dlatego postanowiłem zebrać w dzisiejszym tekście pytania, które często się pojawiają oraz te, które sam polecam Wam zadawać potencjalnym DJ-om. Dlaczego? Aby nie było żadnych niedomówień, aby decyzja była ułatwiona.
-
Zaliczka, zadatek, umowa - jak wygląda to wszystko z jego strony?
To ważne! Po pierwsze: umowa. Musi być szczegółowa, konkretna, podpisana przez obie strony. Po drugie: zaliczka czy zadatek? I tutaj pamiętamy o różnicach pomiędzy nimi!
-
Czas imprezy - czy można ją przedłużyć? Jakie są koszty?
Kolejna istotna kwestia! W umowie zawieramy planowaną godzinę zakończenia imprezy, która nas obowiązuje. Dodatkowo, jeśli DJ dopuszcza taką możliwość - wpisujemy warunki przedłużenia imprezy, przede wszystkim koszt za każdą kolejną godzinę oraz limit takich przedłużeń.
-
Ile czasu potrzebuje na montaż? Ile na demontaż?
Każdy obiekt weselny ma swoje zasady, jeśli chodzi o przygotowanie imprez. Dlatego tak istotne są wcześniejsze ustalenia! Wy musicie dowiedzieć się, o której godzinie można wejść na salę weselną a DJ musi się określić, ile potrzebuje czasu na przygotowania, i analogicznie: ile na demontaż?
-
Jak wygląda stanowisko pracy? Czy DJ rozstawia reklamy, banery? Jakiego rodzaj światła używa?
O banerach, reklamach, ulotkach - jeszcze niejednokrotnie będę wspominać. Dzisiaj krótko: ważne, żebyście mieli wcześniej pewność co do estetyki stanowiska pracy DJ-a. A światła? To bardzo ważny element, jeśli chcecie mieć doskonały reportaż ślubny. Nic tak nie psuje efekty i nie komplikuje pracy fotografom - jak kolorowe kiepskie światła, nieodpowiednie ustawienie, temperatura, ilość. Tutaj jest miejsce tylko na pełen profesjonalizm, nie ma mowy o półśrodkach!
-
Ile osób pracuje na miejscu?
Pytanie z pozoru banalne. W rzeczywistości jednak bardzo istotne! Warto dowiedzieć się, czy DJ-a ktoś wspiera w jego pracy a jeśli tak - czy będzie obecny na imprezie, czy trzeba zapewnić jemu również “talerzyk”?
-
Jak wygląda prowadzenie imprezy? Czy powstaje jakiś scenariusz?
O scenariuszu już pisałem i mówiłem wielokrotnie. Pamiętajcie, aby o to zapytać! Kiedy scenariusz jest przygotowywany? Do kiedy można coś w nim jeszcze zmienić? Jak dokładnie się go trzyma przy prowadzeniu imprezy? Czy jest uważny na to, co się dzieje i umie dostosować się do zaistniałych okoliczności?
-
Ile zabaw przewiduje DJ? Czy ma swoje sprawdzone? Czy można zaproponować inne?
I teraz najważniejsze na początek: nie każda Para Młoda lubi zabawy, nie każda ekipa gości również. I na odwrót! Nie każde towarzystwo zadowoli się dwoma czy trzema, niektórym trzeba więcej! Dlatego temat weselnych zabaw warto omówić z DJ-em dużo wcześniej.
-
Czy DJ przyjmuje dedykacje od gości? Czy goście mogą życzyć sobie konkretne utwory? Jak DJ na to reaguje?
Dedykacje to kolejny drażliwy temat! Jedni lubią, inni nie. Jedni są w stanie zaakceptować ich wygłaszanie, inni nie wyrażają na to zgody wręcz kategorycznie. Ustalcie, zapytajcie! Jeśli sobie nie życzycie - DJ musi o tym wiedzieć i respektować tą zasadę.
-
Czy DJ pije alkohol podczas imprezy?
Tutaj jest tylko jedna prawidłowa odpowiedź: absolutnie nie. Żaden usługodawca nie powinien pić alkoholu w czasie swojej pracy. W końcu… jest w pracy!
-
Kiedy następuje końcowe rozliczenie?
Prosta sprawa. Ustalamy, kiedy i w jaki sposób. Obie strony są poinformowane i przygotowane. Miejcie to “na papierze”. I się tego trzymajcie!
Pozdrawiam!