Organizacyjna triada, czyli 3 rzeczy, które trzeba załatwić od razu i najlepiej razem

 

Rozpoczynacie swoją drogę w kierunku ślubu i wesela idealnego, macie niezliczoną ilość planów, pomysłów, zadań do wykonania. Dorzućmy do tego mnogość inspiracji, niekończące się porady z każdej możliwej strony i… mętlik w głowie gotowy! 

 

Ile Par Młodych, ilu usługodawców, ilu doradców - tyle opinii. Oczywiste jest, że skoro organizujecie ślub i wesele po raz pierwszy w życiu - nie macie pewności co do zasadności swoich wyborów. Przecież robicie to po raz pierwszy - skąd więc miałoby się wziąć tutaj doświadczenie i wiedza? 

 

Dlatego dziś Wam pomogę i odpowiem na pytanie: co należy załatwić jak najszybciej i to najlepiej jednocześnie? 

 

Miejsce imprezy. To pierwsza i najważniejsza decyzja! Gdy już wybierzecie konkretne, weźcie pod uwagę kilka wolnych terminów tutaj, spośród których wybierzecie ten ostateczny - przy wzięciu pod uwagę pozostałych elementów. 

 

Oprawa muzyczna. Macie już miejsce i kilka terminów w nim do wyboru. Teraz należy zadać sobie wciąż aktualne pytanie: DJ czy zespół muzyczny? Gdy już sobie odpowiemy - szukamy idealnego wyboru. Gdy już znajdziemy - konfrontujemy wolne terminy w obiekcie weselnym z jego wolnymi terminami. 

 

Fotograf. Trzeci - jednak na równi ważny! - element, który jest obowiązkowy na starcie przygotowań. Tutaj również wybór jest ważny, nie warto odwlekać go zbyt długo. 

 

Miejsce, oprawę muzyczną i fotografa wybieramy jak najszybciej, dopasowując ich wolne terminy i szukając jednego wspólnego. Często o tym mówię, dziś powtórzę po raz kolejny: miejsce jest ważne, muzyka jest ważna a fotograf jest najważniejszy - to on łapie wspomnienia w kadry i to jego praca pozwoli nam wracać do wspomnień z tego wielkiego dnia niejednokrotnie. 

 

Rozpoczynając proces organizacji ślubu i wesela - warto odhaczyć na samym początku te trzy punkty i później stopniowo dopasowywać kolejne elementy, kolejnych usługodawców. Z poczuciem, że najważniejsze macie już zagwarantowane! 

 

Moja rada z perspektywy wielu lat doświadczenia? Na tym pierwszym etapie postarajcie się bardzo dokładnie selekcjonować wszystko i wszystkich. Wybierajcie z zgodzie ze sobą, biorąc pod uwagę swoje wyobrażenia, potrzeby i… możliwości. Bądźcie rozsądni w swoich decyzjach. 

 

Bardzo często bywa tak, że albo decyzje podejmowane są zbyt szybko i bez dokładnego researchu - albo wręcz opieszale, pozostawiane na ostatnią chwilę. Żadne z tych wyjść nie może być dla Was korzystne. 

 

Dokładnie sprawdzamy. Zadajemy pytania. Nie ma głupich pytań! Jeśli coś budzi Waszą watpliwość - od razu to weryfikujcie. Jeśli czegoś nie wiecie, potrzebujecie wytłumaczenia - pytajcie. 

 

Analizujemy swoje potrzeby i budżet. Tylko Wy wiecie, jakie są Wasze wyobrażenia i potrzeby. Co lubicie? Co Wam się podoba? Co absolutnie nie wchodzi w grę? Jakie inspiracje szczególnie wpadły Wam w oko? Dlaczego akurat takie? 

 

Wybieramy usługodawców, którzy nam się podobają, są rzetelni i nas na nich stać. Tak, to czasami bywa po prostu kalkulacją. Mamy ofertę, mamy umowę do podpisania. I musimy mieć pewność, że nasz budżet to udźwignie.